Κυριακή, 31 Οκτωβρίου 2010

Παιχνίδια κερδοσκόπων στα γκέτο της Αθήνας

Σχέδιο αναβάθμισης του κέντρου της Αθήνας με ταχύτατες διαδικασίες προωθεί η κυβέρνηση. Εν αναμονή του υπουργού που θα οριστεί υπεύθυνος να πραγματοποιήσει την «αναμόρφωση», ωστόσο το μεγάλο ξεκαθάρισμα έχει στην πράξη ήδη ξεκινήσει...
Σχέδιο για δημιουργία συγκροτήματος κατοικιών και καταστημάτων στην οδό Μυλλέρου. Δυστυχώς, όμως, δεν συνοδεύεται από τον σεβασμό του χαρακτήρα ορισμένων περιοχών, την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατοίκων από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, και προσωρινών «κατοίκων»-μεταναστών που η πολιτεία για χρόνια ξεβράζει κατά πού τη βολεύει...  ANAΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ

Ο Μαραθώνιος της Google

Τα 2500 χρόνια Κλασικού Μαραθωνίου εορτάζονται από όλη την Υφήλιο, με η συμμετοχή πολλών "διασημοτήτων",  και φυσικά δε θα μπορούσε να μην αφιερώσει το λογότυπο της και η Google! Νέο Google Doodle λοιπόν με αρχαιοελληνικό στυλ!

H μηχανή αναζήτησης παρακολουθεί την επικαιρότητα και συνηθίζει να "ανεβάζει" σχετικά σήματα όποτε το κρίνει σκόπιμο, όπως είχε κάνει με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.
Έτσι φτιάχτηκε και το σχετικό εικονίδιο του Μαραθωνίου, ως μία ένδειξη τιμής για τα 2.500 χρόνια από την ιστορική μάχη του Μαραθώνα, η οποία αναβιώνει φέτος μέσω του 28ου Κλασικού Μαραθωνίου.
(Πηγή: Techgear.gr)

Η πιο μεγάλη μέρα της Αθήνας

Με τη συμμετοχή και του πρωθυπουργού στη διαδρομή των 10 χιλιομέτρων, αλλά και  αθλητών και απλών ανθρώπων από όλο τον κόσμο, διεξάγεται ο χρυσός Μαραθώνιος της Αθήνας, σήμερα Κυριακή, στην επέτειο από τη συμπλήρωση 2,500 χρόνων από τη Μάχη του Μαραθώνα. Η εκκίνηση δόθηκε στις 9 το πρωί της Κυριακής
Στον φετινό Μαραθώνιο η συμμετοχή έχει σπάσει κάθε ρεκόρ συμμετοχής και τρέχουν στις διαφορετικές αποστάσεις 20.000 άνθρωποι από 88 χώρες του κόσμου, απλός κόσμος αλλά και αθλητές από τις ΗΠΑ, το Μαρόκο μέχρι το Μακάου και τις Παρθένες Νήσους, καθώς η διοργάνωση συγκαταλέγεται ανάμεσα στους 10 χρυσούς Μαραθώνιους που διοργανώνονται κάθε χρόνο ανά τον κόσμο.
Εκτός από την κλασσική διαδρομή των 42 χιλιομέτρων, πολλοί μετέχουν και στους αγώνες των 10 και 5 χιλιομέτρων, ανάμεσά τους ο υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας, ο πρίγκηπας Φίλιππος της Σερβίας και τα μέλη της βασιλικής οικογένειας του Μπαχρέιν, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών της Σλοβενίας Σάμουελ Ζμπόγκαρ θα αγωνιστεί στην κλασική διαδρομή.
Το πρωί του Σαββάτου έγινε η αφή της φλόγας του Μαραθώνιου Δρόμου, μπροστά στον Τύμβο που σκέπασε τους νεκρούς της μεγάλης μάχης του 490 π.Χ. σε ένδειξη τιμής μπροστά στο γεγονός που άλλαξε την ιστορία του κόσμου.
Χαρακτηριστικό της σημασίας που έδιναν οι Αθηναίοι πολίτες στη μεγάλη μέρα της αναμέτρησης, είναι ότι ο μεγαλύτερος των τραγικών ποιητών της πόλης, Αισχύλος που έλαβε μέρος στη μάχη του Μαραθώνα αλλά και στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας και δοξάζεται στη μνήμη των αιώνων για τα φώτα της γνώσης της ανθρώπινης ψυχής, επέλεξε να μην  μνημονευθεί στον τάφο του τίποτε άλλο, παρά το γεγονός αυτό με το επίγραμμα:
"Αἰσχύλον Εὐφορίωνος Ἀθηναῖον τόδε κεῦθει, μνῆμα καταφθίμενον πυροφόροιο Γέλας·
ἀλκὴν δ' εὐδόκιμον Mαραθώνιον ἄλσος ἄν εἴποι καὶ βαθυχαιτήεις Μῆδος ἐπιστάμενος"
Που αποδίδεται στα σύγχρονα ελληνικά:
"Τον γιο του Ευφορίωνα τον Αθηναίο Αισχύλο κρύβει νεκρόν το μνήμα αυτό της Γέλας με τα στάρια· την άξια νιότη του θα ειπεί του Μαραθώνα τ' άλσος κι ο Μήδος ο ακούρευτος οπού καλά την ξέρει"
http://news247.gr

Σάββατο, 30 Οκτωβρίου 2010

Ολυμπιακό Χωριό, μια πόλη - φάντασμα

Της Ελενας Kαρανατση
Το Ολυμπιακό Χωριό έξι χρόνια μετά τους Αγώνες και τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη κατοίκησή του είναι μια ακυβέρνητη πολιτεία 10.000 κατοίκων, ένα χωριό φάντασμα, απομονωμένο (εκτός πολεοδομικού ιστού) με 2.300 σπίτια, μια νεκρή πλατεία, μηδενική κοινωνική ζωή, μια γκρίζα ζώνη αντί για πράσινη, πολλά αναξιοποίητα στρέμματα, αθλητικές εγκαταστάσεις που αργοπεθαίνουν. Ολα αυτά σε μια πόλη που χτίστηκε ως πρότυπο αλλά κατήντησε αντιπρότυπο. Και βέβαια κανείς δεν φέρει ευθύνη. Λόγω ενός απόλυτα θολού και αδιευκρίνιστου καθεστώτος διαχείρισης, μια πολλά υποσχόμενη πρόταση λειτουργίας πόλης «ολυμπιακών προδιαγραφών» έφτασε να κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας με οσμές σκανδάλου, δικαστικές διαμάχες και κινητοποιήσεις των κατοίκων, οι οποίοι είχαν προγραμματίσει χθες κατάληψη του κτιρίου το οποίο έχει πουλήσει η Μονή Βατοπεδίου σε ιδιώτες.
Ηδη, οι εργολάβοι που ανέλαβαν το έργο όχι μόνο δεν το έχουν ακόμα παραδώσει στον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας, αλλά προχώρησαν σε αγωγή εναντίον του, καθώς ο ΟΕΚ δεν ανταποκρίθηκε στις οικονομικές απαιτήσεις τους και η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης. Το κόστος κατασκευής λέγεται ότι έχει ξεπεράσει τα 400 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το τίμημα της κάθε κατοικίας δεν έχει ακόμα καθοριστεί.
«Το Ολυμπιακό Χωριό δυσφημεί την Ελλάδα έτσι όπως έχει καταντήσει. Είναι αδιανόητο να αφήνεις 10.000 κατοίκους χωρίς πρόνοια και διοίκηση», λέει στην «Κ» η πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτών κ. Εύα Πασχαλίδου.
Ο Δήμος Αχαρνών, στον οποίο υπάγεται (γεωγραφικά) το Ολυμπιακό Χωριό, δηλώνει ουσιαστικά αναρμόδιος για τα περισσότερα ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών (πλην της αποκομιδής των απορριμμάτων) επειδή δεν του έχουν παραχωρηθεί κάποιες εγκαταστάσεις. Η εταιρεία «Ολυμπιακό Χωριό 2004 Α.Ε.», θυγατρική του ΟΕΚ, είναι υπό εκκαθάριση αλλά και στη διάρκεια της λειτουργίας της κατηγορήθηκε τόσο για αδράνεια όσο και για σπατάλες που αφορούσαν κυρίως αμοιβές και ταξίδια ακριβοπληρωμένων στελεχών της...
Ελεύθεροι χώροι αναξιοποίητοι και κακοποιημένοιΟι τρεις πύλες εισόδου στο Ολυμπιακό Χωριό παραπέμπουν σε στρατόπεδο. Οι περιφράξεις, τα συρματοπλέγματα ενισχύουν αυτήν την αίσθηση. Στην κεντρική πλατεία φυσάει ο αέρας της ερημιάς. Το στάδιο και το κολυμβητήριο, απολειφάδια των Αγώνων, σχεδόν νεκρά. Τα κτίρια των κατοικιών εξωτερικά είναι εμφανίσιμα, όπως και οι δρόμοι. Μεγάλοι, άνετοι. Απλα στα πεζοδρόμια. Το Ολυμπιακό Χωριό σφύζει από ελεύθερους χώρους, εντελώς ανεκμετάλλευτους και εντελώς παρατημένους, έως και «κακοποιημένους». Μπάζα και σκουπίδια στον μικρό ελαιώνα, σπασμένες λάμπες στον κεντρικό φωτισμό, ημικατεστραμμένο το ολυμπιακό μνημείο.
Από εμπορική κίνηση; Μόλις πέντε καταστήματα λειτουργούν για 10.000 κατοίκους. «Κάποτε υπήρχαν 30, αλλά έκλεισαν μετά τους πλειστηριασμούς. Διπλασίασαν τις τιμές εκκίνησης στον διαγωνισμό. Τα ενοίκια ήταν αστρονομικά. Ζητούσαν 2 και 3.000 ευρώ για 55 τ. μ. Πού να τα λειτουργήσουν», λέει στην «Κ» ο κ. Νίκος Πιλαφάς, κάτοικος του Ολυμπιακού Χωριού.
Ψάχνεις για περίπτερο, για ώρα. Υπάρχει μόλις ένα. Θέλεις να πιεις έναν καφέ, να πάρεις μια τυρόπιτα. Δεν υπάρχει. Για σινεμά, χώρο συναυλιών, ούτε λόγος. Ψιλά γράμματα. «Ολα τα σχέδια για χώρους ψυχαγωγίας, έστω για ένα καφενείο στην πλατεία, ήταν προφορικά. Υπάρχουν 250 στρέμματα αναξιοποίητα και η πλατεία με το ολυμπιακό μνημείο βρίσκεται σε παρακμή», λέει στην «Κ» ο κ. Ρίζος Τζαλοκώστας, εκπαιδευτικός, μέλος του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου του Χωριού.
«Πληρώνουμε δημοτικά τέλη αλλά καμία ανταποδοτικότητα», διαμαρτύρονται οι κάτοικοι. «Κάνουμε ό, τι μπορούμε, αλλά μαζεύονται στο Χωριό από άλλες περιοχές και το βρωμίζουν. Αντικαθιστούμε τις λάμπες, αλλά την άλλη μέρα τις ξανασπάζουν. Γίνονται συνέχεια βανδαλισμοί», απαντά ο δήμαρχος Αχαρνών, κ. Παν. Φωτιάδης.
Η παρακμή και η αλλοίωση της όποιας φυσιογνωμίας του Ολυμπιακού Χωριού είναι συνεχής. Κανένας φορέας δεν θέλει να εγκατασταθεί εκεί (βλέπε υπουργείο Εργασίας) και όσοι πήγαν (βλέπε ΙΓΜΕ) δεν βλέπουν την ώρα να φύγουν...
Το κτίριο του... ΒατοπεδίουΟσο για το περιβόητο κτίριο της Μονής Βατοπεδίου, που χάσκει ανεκμετάλλευτο στο νότιο τμήμα του Ολυμπιακού Χωριού με τα 22.000 άδεια τετραγωνικά του μέτρα και τα σπασμένα τζάμια του, αποτελεί πραγματικό «ύμνο» στην αβελτηρία του ελληνικού Δημοσίου. Ενα ακίνητο μεγάλης αξίας, που αποτέλεσε μέρος ανταλλαγής με τη Μονή Βατοπεδίου, κατέληξε σε ιδιωτικά (μάλλον κυπριακών συμφερόντων) χέρια, διότι το ελληνικό κράτος δεν κατάφερε να το αξιοποιήσει...
Στην πράσινη ζώνη, το βλέμμα γεμίζει γκρι και καφέ. Οι φοίνικες ξεραίνονται, το ιστορικό Αδριάνειο Υδραγωγείο πνίγεται μέσα σε ξερόχορτα. «Κάποτε ποτιζόταν η περιοχή. Επειτα χάλασαν τα μηχανήματα των γεωτρήσεων. Μας είπαν ότι δεν μπορούσαν να δώσουν 6.000 ευρώ για να το επισκευάσουν. Μπορούσαν όμως να δίνουν εκατομμύρια ευρώ στα golden boys της εταιρείας του Ολυμπιακού Χωριού», λέει αγανακτισμένη η κ. Πασχαλίδου, πρόεδρος του συλλόγου.
«Τη φοβόμουν αυτή την εγκατάλειψη», δηλώνει στην «Κ» ο πρώην πρόεδρος της ΟΧΑΕ (2006 - 2007) κ. Πέτρος Πολίτης. «Ηταν η πρώτη φορά που εφαρμοζόταν ένα τέτοιο μοντέλο στην Ελλάδα και υπήρξε αμηχανία ως προς τη φιλοσοφία μιας πόλης με τόσο ετερόκλητα στοιχεία. Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι αν δεν περάσει στον δήμο κινδυνεύει να γκετοποιηθεί».
Στα σχολεία δεν υπάρχουν εργαστήρια και οι αίθουσες δεν επαρκούν, λένε οι μαθητές. «Ομως και βόλτα πού να πάμε; Συναντιόμαστε όλοι στο σουβλατζίδικο. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Οι μόνες ευχάριστες στιγμές είναι τα πάρτι που οργανώνουμε στα σπίτια»...
Προχειρότητες και κακοτεχνίες στα διαμερίσματα«Στην αρχή είδαμε έναν ωραίο περιβάλλοντα χώρο. Κτίρια εξωτερικά όμορφα. Μέχρι να μπούμε μέσα και να δούμε τις κακοτεχνίες, τις ατέλειες και τις σοβαρές ελλείψεις», λένε δικαιούχοι των κατοικιών του Ολυμπιακού Χωριού.
Στα τέλη του 2005 - αρχές του 2006 μπήκαν οι πρώτοι κάτοικοι των διαμερισμάτων, τα οποία ανάλογα με το μέγεθος της οικογένειας είναι από 83 έως 120 τ. μ. Κάποιοι βρήκαν σπασμένα μάρμαρα, πλακάκια, ντουλάπια. «Προχειρότητες, αλλά και προβλήματα με τα σκέπαστρα», λέει ο κ. Πιλαφάς.
Πολλοί μπήκαν στον κόπο να ανακατασκευάσουν ή να επισκευάσουν τα διαμερίσματα που τους δόθηκαν πληρώνοντας 20.000 - 30.000 ευρώ. Αρκετοί αναγκάστηκαν να πληρώσουν πρόστιμο στην πολεοδομία που εξάντλησε την αυστηρότητά της στο Ολυμπιακό Χωριό λέγοντας ότι «οι κατασκευές που έβαλαν οι κάτοικοι για να προφυλαχθούν από τη βροχή και το κρύο στους πρόποδες της Πάρνηθας ήταν αυθαίρετες», αναφέρει ο κ. Τζαλοκώστας.
Η μετατροπή των δωματίων των αθλητών σε κανονικές κατοικίες δεν ήταν και η πλέον απλή διαδικασία. «Πήραμε δύο δάνεια για να το κάνουμε κατοικήσιμο. Η υγρασία ήταν απίστευτη, έπεφτε η βροχή μέσα στα σπίτια, δεν θα βάζαμε σκέπαστρα;» αναρωτιέται η κ. Πασχαλίδου.
Αυτό που σήμερα «καίει» τους δικαιούχους είναι το τίμημα των σπιτιών τους, που δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί. «Λόγω ιδιαίτερων και δυσεπίλυτων προβλημάτων, ζώντας τέσσερα χρόνια στο Ολυμπιακό Χωριό, απαιτούμε το ύψος του τιμήματος των κατοικιών να μην υπερβαίνει το κόστος των εργατικών κατοικιών που δόθηκαν το 2002. Τότε ήταν περίπου 800 ευρώ το τ. μ. αλλά τώρα ακούμε ότι μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 2.000 ευρώ», αναφέρει σε ψήφισμά του προς τον ΟΕΚ ο Σύλλογος Κατοίκων του Ολυμπιακού Χωριού.
Οι εργολάβοι ζητούν πρόσθετα χρήματα από τον ΟΕΚ. «Είναι απίστευτο. Εβαλαν μέσα τα πλέον ευτελή υλικά και τώρα έχουν αυξήσει και τις απαιτήσεις τους. Αυτή η ιστορία στο Χωριό έχει καταντήσει πάρτι των εργολάβων», λέει ένας από τους δικαιούχους...
«Φοίβος»: Ο μόνος πυρήνας ζωήςΣε πείσμα της εγκατάλειψης, ένα από τα λίγα ζωντανά κύτταρα του Ολυμπιακού Χωριού ακούει στο όνομα «Φοίβος». Είναι ο αθλητικός φορέας (μη κερδοσκοπικό σωματείο), ο οποίος έχει αναλάβει τη λειτουργία των κλειστών γυμναστηρίων. Ο μόνος πυρήνας ψυχαγωγίας και άσκησης του μαθητών και των νέων που αναζητούν διεξόδους στο έρημο χωριό είναι αυτοί οι χώροι άθλησης.
«Προσπαθούμε να προσφέρουμε κάτι στα παιδιά μας. Χρηματοδότες δεν έχουμε. Τους προπονητές των ομάδων τους πληρώνουμε από τα χρήματα που συγκεντρώνονται από τις συνδρομές των παιδιών», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του «Φοίβου» κ. Λάμπρος Κατσούλας.
Στα γυμναστήρια υπολογίζεται ότι αθλούνται περίπου 600 μαθητές. «Είναι το μόνο ζωντανό κομμάτι της πόλης», λέει με έμφαση ο κ. Πιλαφάς.
Στα ομαδικά αθλήματα παίζουν παιδιά αλλοδαπών οικογενειών αλλά και αθίγγανων, που διαμένουν στο Ολυμπιακό Χωριό. Και συνυπάρχουν αρμονικά. «Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε με αυτά τα παιδιά», λέει η 17χρονη Πόπη...
kathimerini.gr

Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Μια πλατεία γλυπτών «γεννιέται»

Εργα τέχνης «φυτρώνουν» σε ένα «ξέφωτο» της Αθήνας, που αποκτά πλέον όνοµα, επώνυµο και έξι σπουδαία καλλιτεχνήµατα του Γιώργου Ζογγολόπουλου
Τσαγκάρης, πρόσφυγας από την Ανατολή, ψηλός, ξερακιανός, ο Αλέξανδρος, κάποτε περιπλανιόταν στους δρόµους του Ψυχικού σαν παράταιρη φιγούρα ανάµεσα στα πλουσιόσπιτα. Σήµερα, ο άνθρωπος που δεν άντεχε να µένει στον ίδιο τόπο, στέκει καρτερικά και περιµένει στην καρδιά του προαστίου µε την ποδιά της δουλειάς και τα εργαλεία του στο χέρι. Μόνο που το ψηλόλιγνο κορµί του δεν είναι πια φθαρτό, αλλά καµωµένο από χυτό ορείχαλκο.

Είναι ο «Αλέξανδρος», όπως κατάφερε να τον µεταφέρει σε ένα µνηµειακό έργο ύψους 2 µ. ένας από τους σηµαντικότερους νεοέλληνες γλύπτες, ο Γιώργος Ζογγολόπουλος. Και είναι ένα από τα έξι γλυπτά που από την Τετάρτη το µεσηµέρι κοσµούν πλέον την πλατεία που φέρει το όνοµα του καλλιτέχνη (δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Δηµητρίου επί της Λεωφόρου Δηµοκρατίας) και µετατρέπεται σε µια µόνιµη υπαίθρια γλυπτοθήκη, µια ανάσα από το σπίτι - ατελιέ του και έδρα σήµερα του Ιδρύµατος που φέρει το όνοµά του.

«Μέσα από τα έργα µου επιδιώκω να επικοινωνήσει ο κάθε άνθρωπος µε ό,τι εκείνος επιθυµεί και αναπολεί, όσο απραγµατοποίητο και ανέφικτο αν είναι. Αλλωστε τις κρυφές λαχτάρες δεν υπηρετεί η τέχνη;», έλεγε ο ίδιος ο καλλιτέχνης που για να πετύχει τον σκοπό του επιστράτευσε σωλήνες, κάτοπτρα, µεγεθυντικούς φακούς και οµπρέλες. Το αποτέλεσµα ήταν δηµιουργίες που αγαπήθηκαν από το ευρύ κοινό: από το ωραιότερο  κατά πολλούς  µεταπολεµικό Μνηµείο Πεσόντων για τους νεκρούς στο Μπλόκο της Κοκκινιάς, έως το έργο - σταθµός που τον καθιέρωσε: τους πίδακες στην Πλατεία Οµονοίας. Και από το εµβληµατικό µνηµείο του Ζαλόγγου  σε κλίµακα 1/10 κοσµεί τον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου  έως τις οµπρέλες του στο Μετρό του Συντάγµατος.

Τώρα έξι από τα γλυπτά του  προσφορά του Ιδρύµατος Ζογγολόπουλου και του συλλέκτη Ζαχαρία Πορταλάκη  παίρνουν µόνιµη θέση στην πλατεία για να συµβάλλουν στο πιστεύω του καλλιτέχνη: στην αρµονική ένταξη των γλυπτών του σε υπαίθριους χώρους, καθώς θεωρούσε πως η τέχνη έπρεπε να είναι προσιτή σε όλους. Και καθώς ανήκουν σε διαφορετικές περιόδους  από το 1957 έως το 2001  επιτρέπουν στους επισκέπτες να έχουν µια πιο πλήρη εικόνα για την εικαστική δηµιουργία του γλύπτη που έπλασε µεγάλης κλίµακας δηµιουργίες, αξιοποιώντας το νερό, τον άνεµο, το φως και τον ήχο.

Πλάι στον «Αλέξανδρο»  για τον οποίο ο Γιώργος Ζογγολόπουλος έγραφε πως «δέχτηκε µε κάποια δυσπιστία να ποζάρει, όµως στην τρίτη µέρα χάθηκε. Ο Αλέξανδρος, ο πλανόδιος, υπαίθριος τσαγκάρης, δεν άντεξε την ακινησία της πόζας και τον κλειστό χώρο. Ετσι συνέχισε τον δρόµο του, αν και είχε χάσει τον δικό του δρόµο της Ανατολής»  στην πλατεία βρίσκεται ο «Ποσειδώνας», έργο διαστάσεων 6Χ4 µ., το οποίο αποτέλεσε µέρος της πρότασης του καλλιτέχνη για τη διαµόρφωση της Πλατείας Οµονοίας το 1958 κερδίζοντας το πρώτο βραβείο (από κοινού µε τον αρχιτέκτονα Κ. Μπίτσιο) του διαγωνισµού τού τότε υπουργείου Δηµοσίων Εργων, χωρίς ωστόσο να τοποθετηθεί ποτέ το έργο ούτε στην πλατεία ούτε αλλού.


ΙΝFΟ
Η µόνιµη υπαίθρια γλυπτοθήκη Ψυχικού (δίπλα στον ναό του Αγ. Δηµητρίου)
θα εγκαινιαστεί την Κυριακή στις 11.00 ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Κατάληψη στο κτίριο της Μονής Βατοπεδίου στο Ολυμπιακό χωριό

Κατάληψη στο κτίριο της Μονής Βατοπεδίου που βρίσκεται στο Ολυμπιακό χωριό προγραμματίζουν την Παρασκευή το απόγευμα κάτοικοι του χωριού.

Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται γιατί δεν υπάρχει κτίριο για τη στέγαση των πολιτιστικών τους δραστηριοτήτων, ενώ κτίρια όπως αυτό της Μονής Βατοπεδίου μέσα στο Ολυμπιακό χωριό παραμένει ανεκμετάλλευτο και καταστρέφεται.

Ταλαιπωρία των επιβατών στα λεωφορεία

Μεγάλη ταλαιπωρία αντιμετωπίζει την Παρασκευή το επιβατικό κοινό λόγω της απόφασης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών να κινηθούν τα λεωφορεία με πρόγραμμα Σαββάτου.

Ο ΟΑΣΑ υποστηρίζει ότι αυτό έγινε για να δοθούν άδειες στο προσωπικό που εργάζεται υπερωριακά και διότι αρκετοί Αθηναίοι έχουν φύγει λόγω της επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

Λόγω έργων δεν λειτουργεί επίσης το τμήμα του Προαστιακού Λιόσια – Νερατζιώτισα.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω Μαραθωνίου

Τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών, των δρομολογίων των τρόλεϊ και του τραμ, για την Κυριακή 31 Οκτωβρίου ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ λόγω διεξαγωγής του 28ου Κλασικού Μαραθωνίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ την Κυριακή στις 31 Οκτωβρίου θα γίνουν τροποποιήσεις δρομολογίων σε πολλές διαδρομές.


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΔΩ

Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2010

Κατεδαφίστηκε το πρώτο κτήριο με ελεγχόμενη έκρηξη

Mόλις 14 δευτερόλεπτα χρειάστηκαν για την κατεδάφισή του κτηρίου που ανήκε στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο. Πρόκειται για την πρώτη ελεγχόμενη έκρηξη εντός πυκνοκατοικημένης περιοχής στην Ελλάδα και έγινε σήμερα κοντά στην πλατεία Ομονοίας.

«Η εικόνα που θα αντικρίσουν αύριο το πρωί οι κάτοικοι του ιστορικού κέντρου,στη συμβολή των οδών Μενάνδρου, Βερανζέρου και Ξούθου, είναι η αρχή για τηνπολεοδομική αναγέννηση του ιστορικού κέντρου της πόλης», δήλωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων, Νικήτας Κακλαμάνης.

Ο χώρος αναμένεται να γίνει πάρκο.

· Το κτίριο ανήκε στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ). Ήταν εγκαταλελειμμένο απότην δεκαετία του 1980 και παρουσίασε επικινδυνότητα από το 2003.

· Οι προσπάθειες του Δήμου Αθηναίων, για την απόκτηση του κτιρίου του ΝΑΤξεκίνησαν στις αρχές του 2008 και ολοκληρώθηκαν επιτυχώς 2 χρόνια αργότερα(Ιανουάριος 2010).

· Η μεγάλη διάρκεια των διαπραγματεύσεων ήταν αποτέλεσμα των δυσκολιών καιδυσλειτουργιών λόγω της εμπλοκής (πέραν του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝομικούΠροσώπου Δημοσίου Δικαίου ΝΑΤ και των συνδικαλιστών του) δυο υπουργείων(Οικονομικών και Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας) και του ΣώματοςΟρκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε.).

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ

· Η κατεδάφιση με ελεγχόμενη έκρηξη πραγματοποιήθηκε αφού διαπιστώθηκε ότι, τοκτίριο ήταν επικίνδυνο και ετοιμόρροπο και εγκυμονούσε κινδύνους για τηνασφάλεια των κατοίκων και των περαστικών.

· Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει τη χρήση εκρηκτικών για λόγους ασφάλειας.

Εξάλλου, η μέθοδος αυτή είναι ταχύτερη και ασφαλέστερη σύμφωνα με τα διεθνήstandards

· Οι διαδικασίες της κατεδάφισης με χρήση εκρηκτικών διήρκεσαν μόλις 10 μέρες.

· Η πτώση του κτιρίου διήρκεσε 14 δευτερόλεπτα. Ο πρώτος χρόνος έκρηξης έγινεστον πυρήνα του κτιρίου και ακολούθησαν δυο σειρές εκρήξεων με διαφορά επτά (7)και δέκα (10) δευτερολέπτων σε υποστυλώματα για να επιτευχθεί η πτώση τουκτιρίου στο περίγραμμα του.

Για την κατεδάφιση χρησιμοποιήθηκαν:

Εβδομήντα (70) κιλά ζελατοδυναμίτιδα

Κύκλωμα πυροκροτητών βάσει του διεθνούς αναγνωρισμένου συστήματος NONEL πουπρομηθευτήκαμε από τη Σουηδία

Πέντε δονησιογράφοι κατέγραψαν τις ταχύτητες ταλάντωσης και τις δονήσειςαποδεικνύοντας τον μηδενικό κίνδυνο για τα όμορα κτίσματα. Η μελέτεςταλαντώσεων έγιναν με τις Γερμανικές προδιαγραφές, βάσει της τεχνικής πουορίζει ο DIN 4150-2.

Για την προστασία των όμορων κτισμάτων και των ανθρώπων λήφθηκαν δρακόντειαμέτρα, ώστε να αποφευχθούν απώλειες ακόμη και υαλοπινάκων :

Χρήση κοντέινερ για τυχών θραύσματα κατά τη διάρκεια της ανατίναξης

Τοποθέτηση ισχυρών χαλύβδινων πλεγμάτων με γαιοϋφάσματα 500 γραμμαρίων

Το κτίριο κατεδαφίστηκε σε 14 δευτερόλεπτα, με τη συμβατική μέθοδο χρειαζόταν90 ημέρες, υπερβολική επιβάρυνση και διακοπή της κυκλοφορίας και εξαιρετικήόχληση των περιοίκων.

Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2010

Clean Junkies

Αλήθεια, τι σημαίνει «clean junky»; Η πρώτη συνειρμική εικόνα απόδοσης του όρου είναι μάλλον αυτή ενός ταλαιπωρημένου ψυχαναγκαστικού τύπου, που μ’ ένα πανί στο χέρι, καθαρίζει μανιωδώς, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα του προσφέρει γαλήνη. Μμμ...μπορεί... Ξέρω, όμως, έναν «clean junky», το Λευτέρη, κι αλήθεια… δεν είναι έτσι.

Ο Λευτέρης Μάγγος είναι πρώην διαφημιστής. Διέδρασε για αρκετό καιρό με το «λαμπερό» κόσμο των media και μετά αποφάσισε να περάσει στην αντίπερα όχθη – την αντιδιαφήμιση.

Χρόνια ακτιβιστής σε περιβαλλοντολογικά ζητήματα, έκανε τις καθημερινές διαδρομές του στην Αθήνα, παρατηρώντας την πληθώρα της πληροφορίας που τον περιέβαλλε αναρτημένη σε τοίχους, συρματοπλέγματα, δέντρα. «Ο κύριος Χ τραγουδά στο κέντρο Ψ», «Κεραμικές Εστίες σε τιμές ευκαιρίας», «Είδη ψαρέματος»… Διαφήμιση – ανεξαιρέτως – παντού.

Μια μέρα, λοιπόν, έκανε κάτι αντίθετο στη «διαφημιστική του φύση». Είδε ένα δέντρο καρφωμένο με μια διαφημιστική πινακίδα, την τράβηξε και το παρατήρησε, με όλα τα σημάδια της χρόνιας ταλαιπωρίας του, ακόμη όμορφο και σίγουρα ανακουφισμένο στην απελευθέρωσή του... και κάπως έτσι άρχισε το «clean junking».

Οι «clean junkies» είναι μια ομάδα ανθρώπων που μαζεύονται, για να καθαρίσουν το χώρο από τον πυρπολισμό μηνυμάτων, να περιφρουρήσουν την υγεία και την αισθητική του περιβάλλοντος και να προάγουν την επικοινωνία της γειτονιάς. 

Ο πυρήνας της είναι 4εις φίλοι (οποία έκπληξη διαφημιστές!), που συναντιούνται μια φορά την εβδομάδα για να αποκαλύψουν τι κρύβεται πίσω από τις αφίσες που κατακλύζουν το οπτικό μας πεδίο. Κι επειδή η αποκάλυψη είναι ευχάριστη κι η ευχαρίστηση έλκει τους ανθρώπους, η ομάδα έχει αποκτήσει πολλά μέλη, κι έχει στο ενεργητικό της ήδη 4εις μαζικές συναντήσεις αποκαθήλωσης.

Οι Ρομπέν της πόλης, ή αλλιώς clean junkies, απλά παρατηρούν γύρω τους ότι κάτι πάει στραβά, και χωρίς τυμπανοκρουσίες αποφασίζουν να κάνουν ένα μικρό «κάτι» γι’αυτό. Μην το σκέφτεστε… αν μαζευτούμε πολλοί (πού;πώς;πότε;) αυτό το «κάτι» μπορεί να γίνει μεγάλο. Σ.Π.  http://debop.gr/

Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2010

Ξενάγηση στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

 Το Ινστιτούτο Αστρονομίας και Αστροφυσικής του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών είναι ένας κρυμμένος θησαυρός που σίγουρα θα σε εντυπωσιάσει σαν το επισκεφτείς.

Το Κέντρο Επισκεπτών, στεγασμένο στο κτήριο του τηλεσκοπίου Newall στη Πεντέλη, φροντίζει για τη μετάδοση αστρονομικών γνώσεων στο ευρύ κοινό οργανώνοντας 2 φορές το μήνα ξεναγήσεις στις οποίες μπορούν να συμμετάσχουν έως και 125 άτομα τη φορά.

Οι ξεναγήσεις δίνουν την ευκαιρία στο κοινό να λάβει μέρος σε νυχτερινές παρατηρήσεις, να παρακολουθήσουν βίντεο ταινίες με αστρονομικό περιεχόμενο και να έρθουν πιο κοντά με τους μακρινούς φωτεινούς μας φίλους! Περισσότερες πληροφορίες  εδώ

Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2010

Σήμερα ο Ποδηλατικός Γύρος της Αθήνας

Κλειστό θα παραμείνει σήμερα το κέντρο της Αθήνας λόγω του ετήσιου Ποδηλατικού Γύρου.

Η μεγάλη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων ξεκινάει από το Παναθηναϊκό Στάδιο, όπου και θα υπάρχει ειδικός χώρος για τη φύλαξη των ρούχων των συμμετεχόντων.

Η μικρότερη διαδρομή είναι για τα Α.Μ.Ε.Α. και τα παιδιά και έχει μήκος 700 μέτρα. Η εκκίνηση για αυτή τη διαδρομή δίνεται από την Πλατεία Συντάγματος έξω από το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία.

Η εκκίνηση για τις δύο διαδρομές δόθηκε στις 10 το πρωί.

Για τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων, από τις 9 το πρωί και έως το τέλος του αγώνα, η Τροχαία σταδιακά θα διακόπτει την κυκλοφορία κατά μήκος των οδών:

- Στην 1η διαδρομή: Παναθηναϊκό Στάδιο (αφετηρία), Βασ. Κωνσταντίνου, Βασ. Σοφίας, Λ. Αλεξάνδρας, Πατησίων, Αιόλου, Σταδίου, πλατεία Συντάγματος, Φιλελλήνων, Λ. Αμαλίας, είσοδος Ζαππείου (τερματισμός).

- Στη 2η διαδρομή: Πλατεία Συντάγματος (Αφετηρία), Βασ. Αμαλίας, είσοδος Ζαππείου (τερματισμός).

Ιατροί και προσωπικό του ΕΚΑΒ θα είναι παρόντες σε όλη τη διάρκεια του Ποδηλατικού Γύρου, έτοιμοι να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες.

Ποδηλατικοί αγώνες θα γίνουν την Κυριακή και σε άλλες περιοχές της Αττικής.

- Για την 25η ανάβαση Ακρόπολης – Υμηττού από τις 9 έως λήξη αγώνα στη διαδρομή: Στήλοι Ολυμπίου Διός στη Διον. Αρεοπαγίτου, Λ. Αμαλίας, Βασ. Σοφίας, Β. Αλεξάνδρου, Γρηγορίου Θεολόγου, Εθν. Αντιστάσεως, Νεκροταφείο Καισαριανής με κατεύθυνση προς ραντάρ στη κορυφή Υμηττού.

- Για τον 3ο Ποδηλατικό Γύρο Νέας Χαλκηδόνας από τις 10.30 έως λήξη αγώνα στη διαδρομή: Λ. Δεκελείας, Αχαρνών, Κουρτίδου, Νεϊγύ, Περισσού, Τσούντα, Πεταλά, Δερβενακίων, Δωδεκανήσου, Κανάρη, Τρύπια, Δεκελείας, Παπαναστασίου, Περικλέους, Γρηγορίου Ε'.

- Για το Γύρο Αιγάλεω από τις 8.30 έως λήξη αγώνα στις διαδρομές: Πρώτη διαδρομή: Ιερά Οδός (εκκίνηση), Μυριοφύτου (αναστροφή), Ιερά Οδός, Άλσος (τερματισμός). Δεύτερη διαδρομή: Ιερά Οδός (εκκίνηση), Μυριοφύτου, Π.Καβάλας, Αναγεννήσεως, Πελοποννήσου, Αγ. Νεκταρίου, Αγ. Σπυρίδωνος, Δημητσάνης, Κορυτσάς, Σαλαμίνος, Αγ. Βαρβάρας, Διοβουνιώτου, Κεφαλληνίας, Κ. Βάρναλη, Θεσσαλονίκης, Σ. Σαράφη, Ι. Οδός, είσοδος Άλσος Αιγάλεω (τερματισμός).

Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

Επεκτείνεται η Αττική Οδός

35 χιλιόμετρα θα επεκταθεί η Αττική Οδός μέσα στο 2011 ενώ αναμένεται να δημιουργηθεί και νέος δρόμος που θα ενώσει την Θήβα και την Ελευσίνα.

Το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε την επέκταση μέσα στο 2011 της Αττικής Οδού. Πρόκειται για ένα έργο 35 χιλιομέτρων που θα κοστίσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Ο δρόμος θα ξεκινάει από την Κατεχάκη, θα περνάει από την Περιφερειακή Υμηττού, θα φτάνει στην Βουλιαγμένη και θα καταλήγει στην Βάρης – Κορωπίου.

Το δεύτερο έργο είναι ο δρόμος Ελευσίνας – Θήβας μήκους 50 χιλιομέτρων και θα κοστίσει 450 εκατομμύρια ευρώ. Στόχος είναι αποσυμφορηθεί και η Εθνική Οδός ειδικά στο τμήμα που περνάει από κεντρικά σημεία της Αττικής.

Το υπουργείο ανακοίνωσε άλλο ένα σημαντικό έργο αυτό της δημιουργίας υποθαλάσσιας σήραγγας που θα ενώσει την Σαλαμίνα με το Πέραμα. Θα έχει βάθος 16 μέτρων και αναμένεται να κοστίσει 50 εκατομμύρια ευρώ.

Το τρένο... κόλλησε στον Σταθμό Λαρίσης

Τριάντα έξι μήνες, τέσσερις υπουργοί, 14 διοικητικά συμβούλια, 16 διευθύνοντες σύμβουλοι για μια τρύπα στο νερό; Ολοι - μηδενός εξαιρουμένου- υπόσχονταν ο Σταθμός Λαρίσης, μεταμορφωμένος στον νέο μητροπολιτικό σιδηροδρομικό σταθμό της πρωτεύουσας, να αποτελέσει το σύγχρονο τοπόσημο των Αθηνών. Αλλά σήμερα, έπειτα από χρόνια εργασιών, κωλυσιεργιών, καθυστερήσεων και προσφυγών στη Δικαιοσύνη, παραμένει ακόμη γιαπί. Ο ιστορικός σταθμός στέκει παρηκμασμένος και ημιτελής να φιλοξενεί μπάζα και τσαντίρια.

Το χειρότερο είναι ότι η απροθυμία παραλαβής του έργου ανακαίνισης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, του τμήματος δηλαδή που έχει ολοκληρωθεί, μπορεί να οδηγήσει σε αλυσιδωτές «καραμπόλες», οι οποίες απειλούν να οδηγήσουν το σιδηροδρομικό σχεδιασμό της χώρας πίσω στο 1990! Και φυσικά η πρώτη θα... ξεκινήσει από τις Βρυξέλλες που θα ζητήσουν πίσω τα λεφτά τους, τα 96 εκατομμύρια ευρώ- τα μισά έχουν ήδη εκταμιευθεί- με τα οποία χρηματοδότησαν ένα έργο το οποίο, ακόμη κι αν κατασκευάστηκε, «δεν υπάρχει», όσο δεν παραλαμβάνεται από την αρμόδια θυγατρική του ΟΣΕ, τον Εθνικό Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ). Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Το πολύπαθο έργο, που εντάσσεται στην ανακαίνιση της γραμμής Πειραιάς- Αχαρνές, ξεκίνησε το 2000 από την ΕΡΓΟΣΕ, όμως πέρασε στον ΟΣΕ λόγω αδυναμίας της θυγατρικής του να το «τρέξει». Ο διαγωνισμός που έγινε το 2003 κατακυρώθηκε υπέρ της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡΤΕΡΝΑ- Siemens, όμως λόγω των προσφυγών άλλων διεκδικητών του έργου, ακολούθησαν οι συνήθεις χρονοβόρες καθυστερήσεις. Το 2005 υπεγράφη η τελική σύμβαση, όμως ομάδες κατοίκων των γειτνιαζουσών με τον σιδηρόδρομο περιοχών προσέφυγαν στο ΣτΕ με αίτημα την υπογειοποίηση του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Τελικώς, το έργο ξεκίνησε αργότερα, το 2007, με αρκετές αλλαγές και νέα περιβαλλοντική μελέτη, που προέβλεπε μερική υπογειοποίηση της γραμμής. Το ήμισυ του νέου σταθμού κατασκευάστηκε, ενώ δημιουργήθηκαν και οι απαραίτητες υποδομές, πάνω στις οποίες μπορεί να ανεγερθεί το μελλοντικό υπερτοπικό κέντρο του Σταθμού Λαρίσης. Μάλιστα, για την αρχιτεκτονική του «επένδυση» υπάρχει έτοιμη μελέτη από το γραφείο Τομπάζη εδώ και αρκετά χρόνια.

Σήμερα λόφοι από μπάζα, σκουπίδια και παρατημένα σκύρα κυριαρχούν στο τοπίο του Σταθμού. Καίτοι το νέο δυτικό του τμήμα έχει ολοκληρωθεί και είναι έτοιμο προς παραλαβή για να στεγάσει τον σταθμό ως την ολοκλήρωση και της ανατολικής πλευράς, μένει κλειστό. Οι επιβάτες του σιδηροδρόμου «απολαμβάνουν» το θέαμα από στοιβαγμένες σιδηρόβεργες, ακινητοποιημένα φορτηγά και βαγόνια μεταφοράς υλικών και ολοκαίνουργια ξύλινα σκύρα που σαπίζουν σιγά σιγά.

Δίπλα στα θεμέλια που (υποτίθεται ότι) θα «σηκώσουν» μια μέρα το φιλόδοξο κτιριακό σύμπλεγμα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, λόφοι από χώματα και μπάζα κείτονται ατάκτως ερριμμένα.

Α νάμεσα στις νέες και στις παλιές αποβάθρες ακινητοποιημένα οχήματα σαπίζουν. Δίπλα τους ντάνες από σκύρα και σιδηρόβεργες, μπάζα και σκουπίδια. Στο βάθος, εκεί όπου φτιάχτηκαν οι νέες, ολοκαίνουργιες γραμμές, ασιάτες πρόσφυγες έχουν κατασκευάσει δύο αυτοσχέδια τσαντίρια, όπου και διαβιούν. Πίσω τους, εμιγκρέδες ξαπλώνουν πάνω σε βρώμικα στρώματα που έχουν στηθεί επί των γραμμών. Μάλιστα, μέσα σε έναν κυλινδρικό τσιμεντοσωλήνα, κάποιος έχει φτιάξει το δικό του σπιτικό. Απέναντί τους, η πινακίδα της δεκαετίας του 1990 γραφεί υπερήφανα «ηλεκτροδότησησιδηροδρομικού δικτύου Πειραιώς- Αθηνών- Θεσσαλονίκης - κόστος 37,7 δισ. δρχ!».
Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα στον γειτονικό ιστορικό Σταθμό Πελοποννήσου, ο οποίος φθείρεται αφημένος στον χρόνο. Περίτεχνα φιλοτεχνημένα τζάμια έχουν σπάσει, οι ξύλινες πόρτες σαπίζουν, σοβάδες πέφτουν, ενώ τα μοναδικά σημάδια ζωής είναι οι ανεμοδαρμένες σημαίες του οργανισμού και το κεντρικό ρολόι που συνεχίζει να λειτουργεί. Και όλα αυτά με το μονόγραμμα των θρυλικών ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πελοποννήσου- Αθηνών- Πειραιώς) να θυμίζει την ένδοξη βιομηχανική κληρονομιά της χώρας.

Εξω από τον σταθμό, όπου οι οσμές υπαίθριου αφοδευτηρίου κυριαρχούν, δημοτικοί αστυνομικοί κόβουν κλήσεις στα σταθμευμένα αυτοκίνητα και οι οδηγοί αντιδρούν, φωνάζοντας «ρε παιδιά, εκλογές έρχονται». Ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών του 21ου αιώνα απέχει έτη φωτός από τον Gare du Νord του Παρισιού, τον Sants της Βαρκελώνης ή τον Τermini της Ρώμης. Και τώρα κινδυνεύει να μείνει ακόμη πιο πίσω.

Οπως και σε άλλα έργα του Δημοσίου, όπου συμμετέχει η Siemens, έτσι και στον Σταθμό Λαρίσης η παρουσία της γερμανικής πολυεθνικής φαίνεται να φοβίζει τους αρμοδίους. Σε ερώτημα του «Βήματος» προς τον ΕΔΙΣΥ σχετικά με τα σχέδιά του για τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, δεν δόθηκε καμία απάντηση.

Η μελέτη του γραφείου Τομπάζη (συνεργάτες: ΚLΜF architects και Ρ. Φλωράκη) προέβλεπε συστέγαση των σταθμών Λαρίσης και Πελοποννήσου, ένωση της ανατολικής με τη δυτική πλευρά της πόλης και δημιουργία ενός πόλου εμπορίου και αναψυχής
Στον αέρα ο στρατηγικός σχεδιασμός 15 ετών

Η μη παραλαβή από το κράτος του έργου της ανακαίνισης του Σταθμού Λαρίσης (καθώς και του νεόδμητου σταθμού του Ταύρου) απειλεί να τινάξει στον αέρα συνολικά τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και να ανατρέψει μια φιλόδοξη στρατηγική 15ετίας. Αυτό το σενάριο περιλαμβάνει κατά σειρά τις ακόλουθες «καραμπόλες»:

1. Η Ευρωπαϊκή Ενωση ζητεί επιστροφή της χρηματοδότησης για την κατασκευή ενός έργου που δεν... υπάρχει, εφόσον δεν παραλαμβάνεται.

2. Ακολουθεί η πλήρης έκπτωση της εργολαβίας, όχι μόνο της ανακαίνισης του σταθμού, αλλά ολόκληρου του έργου Πειραιάς- Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών (ΣΚΑ).

3. Η κοινοπραξία, η οποία ήδη εδώ και λίγους μήνες δεν εργάζεται, αλλά πληρώνει υπαλλήλους κτλ.,

βάσει της σταλίας προσφεύγει στα δικαστήρια, όπως δικαιούται, και αιτείται αποζημίωση.

4. Ανατρέπεται η ομαλή λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου- και όχι μόνο- στο τμήμα Πειραιάς- ΣΚΑ, καθώς οι δύο γραμμές δεν αρκούν για την πλήρη ανάπτυξη των δρομολογίων, εξέλιξη που θα καταστήσει τις ιδιωτικές επενδύσεις στον σιδηρόδρομο τουλάχιστον αποθαρρυντικές.

5. Το γιαπί που θα λέγεται Σταθμός Λαρίσης δεν θα αποτελεί «φιλέτο» για τους επίδοξους επενδυτές που επιθυμεί να προσελκύσει η Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων του υπουργείου Οικονομικών και θα καταστεί μη εκμεταλλεύσιμο.

Επιπλέον η Ευρωπαϊκή Ενωση αναμένει την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου (πλην του τμήματος Τιθορέας- Δομοκού) ως το τέλος του 2010. Ωστόσο, λόγω των συνεχών επιδρομών, δολιοφθορών και βανδαλισμών στο ηλεκτροδοτούμενο κομμάτι του δικτύου, αυτό δεν θα είναι εφικτό. Σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν πετύχει μια σιωπηρή παράταση και αρχίσουν τα πρόστιμα, είναι πολύ πιθανή η ανάκληση της χρηματοδότησης του έργου. 
tovima.gr

Φύτεψαν τρία οικόπεδα στο Μεταξουργείο οι atenistas !


To atenistas group το Σάββατο 9 Οκτωβρίου συναντήθηκε στο Μεταξουργείο, στη συμβολή Ιάσωνος και Λεοννάτου για να φυτέψουν τρία εγκαταλελειμμένα οικόπεδα!

Εθελοντές βοήθησαν ενεργά, και είχαν φέρει χώμα, φτυάρι, σακούλες σκουπιδιών, γάντια.

Η προσφορά των φυτών έγινε από τον Andrew Clements (τοπικά ελληνικά φυτά) αλλά όποιος επιθυμούσε έφερε και δικά του. Γεράνια, αρμπαρόριζες, καλλιστήμων, ρηχόσπερμα, παχύφυλλα, υβίσκοι, γαζίες, ακακίες, δηλαδή φυτά τα οποία δε χρειάζονται πολυ νερό και μεγαλώνουν εύκολα φυτεύτηκαν στα τρία οικόπεδα. Μπράβο παιδιά!

Enhanced by Zemanta

Πλάκα: Mικρός παράδεισος διασωθείσης μνήμης

Athens Plaka from the ParthenonImage by gpadams via FlickrΓια τους λάτρεις της ιστορίας και του πολιτισμού η Πλάκα και η ευρύτερη περιοχή της είναι ένας μικρός παράδεισος διασωθείσης μνήμης και μια ευκαιρία να στοχαστούν το παρελθόν.
Πρώην συνοικία Αλίκοκκου, πριν από τη βασιλεία του Όθωνα, πήρε το όνομά της από μια μαρμαρόπλακα που υπήρχε σε κάποιο σημείο της οδού Θέσπιδος.
Αρχαίοι ναοί και αγορές, βυζαντινές εκκλησίες και τούρκικα τζαμιά, χαρακτηριστικά δείγματα κατοικιών του 18ου και 19ου αιώνα και έξοχα αναπαλαιωμένα νεοκλασικά ξετυλίγονται μπροστά σου.
Μεταπολεμικά, τα κτίσματα της Πλάκας κρίθηκαν διατηρητέα στο σύνολό τους, με αποτέλεσμα η Πλάκα να αποτελεί τη μοναδική συνοικία της Αθήνας που σε τέτοια έκταση μπορεί κάποιος να δει την πόλη όπως ήταν πριν 100 χρόνια. Στην περιοχή λειτουργούν μουσεία, ταβέρνες, εστιατόρια, καφετέριες και καταστήματα με τουριστικά είδη, ενώ σώζονται κτίρια διάσημων πολιτών της παλιάς Αθήνας.
Στο τμήμα της Πλάκας προς την Ακρόπολη υπάρχουν τα Αναφιώτικα. Πρόκειται για μια συνοικία σε κυκλαδίτικο ρυθμό, που κατασκευάστηκε από Αναφιώτες οικοδόμους, οι οποίοι, στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, αναζητούσαν μια συνοικία να κτίσουν τα σπίτια τους, αφού στην υπόλοιπη Αθήνα το κόστος ενοικίασης ή αγοράς γης ήταν ακριβό γι' αυτούς. Παρόμοιες περιοχές, στις οποίες οι εσωτερικοί μετανάστες μετέφεραν την αρχιτεκτονική του τόπου καταγωγής τους, υπήρξαν και αλλού στην Αθήνα, αλλά δεν κατάφεραν να επιβιώσουν από την οικοδομική αναμόρφωση στο πέρασμα των χρόνων.
Κοντά στην Πλάκα βρίσκονται οι σταθμοί του μετρό Ακρόπολη και Σύνταγμα καθώς και οι στάσεις του τραμ Σύνταγμα και Ζάππειο, ενώ πλήθος γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ που περνούν από το κέντρο της Αθήνας εξυπηρετούν τις συγκοινωνιακές ανάγκες της περιοχής.
Αναμφισβήτητα η Πλάκα και το Μοναστηράκι είναι το Α και το Ω του αθηναϊκού ονείρου.
Μαζί με την πεζοδρομημένη πλέον Διονυσίου Αρειοπαγίτου (τον αλλοτινό "Περιφερειακό της Ακροπόλεως") και τα στενά του Φιλοπάππου, συνθέτουν το πιο όμορφο κομάτι αυτής της πόλις κι ίσως το σοβαρότερο λόγο να την αγαπά κανείς.
http://enlefko.blogspot.com/2010/10/blog-post_960.html
Enhanced by Zemanta

Κλειστό το κέντρο της Αθήνας την Κυριακή

Κλειστό για τα αυτοκίνητα θα παραμείνει το κέντρο της πρωτεύουσας την Κυριακή 10 Οκτωβρίου, λόγω του ετήσιου Ποδηλατικού Γύρου της Αθήνας. 

Η εκκίνηση θα δοθεί στις 10 το πρωί και οι ποδηλάτες αναμένεται να ακολουθήσουν δύο διαδρομές. Η πρώτη μήκους 8 χιλιομέτρων θα ξεκινάει από το Παναθηναϊκό Στάδιο, ενώ η δεύτερη θα ξεκινά από το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία την πλατεία Συντάγματος. 

Γιατροί και προσωπικό του ΕΚΑΒ θα είναι παρόντες σε όλη τη διάρκεια του Ποδηλατικού Γύρου, έτοιμοι να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες.

Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010

Tην Κυριακή ο Ποδηλατικός Γύρος της Αθήνας

Με τη συμμετοχή χιλιάδων Αθηναίων αναμένεται να διεξαχθεί ο 19ος Ποδηλατικός Γύρος της Αθήνας, που διοργανώνει την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 10.00 π.μ., ο Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης του Δήμου Αθηναίων.

Οι εγγραφές ανέρχονται ήδη σε 3.500 και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγραφούν την ίδια μέρα, πριν από την εκκίνηση, στο Παναθηναϊκό Στάδιο.

Η εκκίνηση του Ποδηλατικού Γύρου θα δοθεί από τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Νικήτα Κακλαμάνη στις 10.00 π.μ. στο Παναθηναϊκό Στάδιο (διαδρομή: Βασιλέως Κωνσταντίνου, Βασιλίσσης Σοφίας, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Πατησίων, Αιόλου, Σταδίου, πλατεία Συντάγματος, Φιλελλήνων, Ζάππειο).

Για τα άτομα με αναπηρία (Α.με.Α.) την εκκίνηση θα δώσουν, από την οδό Βασιλέως Γεωργίου & Αμαλίας στις 10.00 π.μ., ο Πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής κ. Γιώργος Φουντουλάκης και το μέλος της Παραολυμπιακής Επιτροπής και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης με αμαξίδιο κ. Γιώργος Κούζας.

Ο τερματισμός και για τις δύο διαδρομές θα γίνει στο Ζάππειο. Κατόπιν θα ακολουθήσει γιορτή για τη λήξη των αθλητικών διοργανώσεων του Δήμου Αθηναίων «Athens City Games 2010», με κλήρωση ποδηλάτων, με επίδειξη χορευτικών ικανοτήτων από την εθνική ομάδα των Cheer Leaders, με δώρα από τους χορηγούς και συναυλία με νεανική μουσική. real.gr

Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Απομακρύνονται παράνομες πινακίδες και από ιδιωτικούς χώρους

Ξεκίνησε η απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και από ιδιωτικούς χώρους. αρχή έγινε το πρωί στη Λεωφόρο Μαραθώνος, στο μήκος της μαραθώνιας διαδρομής, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Νίκου Σηφουνάκη.

Ο κ. Σηφουνάκης, επισήμανε ότι η επιβολή προστίμων σε διαφημιστές και διαφημιζόμενους θα συνεχιστεί και εάν επιχειρηθεί να ξανατοποθετήσουν παράνομες διαφημιστικές πινακίδες από τα σημεία που έχουν αποξηλωθεί θα ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία.

Χαρακτήρισε, ακόμα, απαράδεκτη την κατάσταση στους δρόμους με τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, και τόνισε ότι δίνει «μια τριτοκοσμική εικόνα» για την χώρα μας, ενώ παραβιάζει τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Στην απομάκρυνση παρίστατο ο περιφερειάρχης Αττικής, κ. Ηλίας Λιακόπουλος, και αρμόδιος εισαγγελέας κατ' εκτέλεση της απόφασης του Αρείου Πάγου για την αποξήλωση των διαφημιστικών πινακίδων και από τους ιδιωτικούς χώρους, οικόπεδα, ταράτσες κτηρίων και αλλού.

tovima.gr

Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2010

«Πράσινες» θα γίνουν δύο γειτονιές της Αθήνας

Παρεμβάσεις με σκοπό τη δημιουργία κτιρίων με μηδενική ενεργειακή κατανάλωση αναμένεται να υλοποιηθούν σε δύο γειτονιές της Αθήνας, όπως ανέφερε σχετικά η υπουργός Περιβάλλοντος.

Αν και δεν έχει αποφασιστεί σε ποιες γειτονιές θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα, υποψήφιες είναι δύο περιοχές στους δήμους Αιγάλεω και Αγ. Βαρβάρας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επτά κλαδικές ενώσεις οι οποίες προσφέρουν τα προϊόντα τους ή τις υπηρεσίες τους με έκπτωση έως και 50%. Την ευθύνη υλοποίησης έχει το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ).

Τα έργα θα σχεδιαστούν με την επιλογή νέων αρχιτεκτόνων και σχεδιαστών, μέσα από από διαγωνισμό, και το συνολικό ύψος του προγράμματος θα είναι 5,5 εκατ.ευρώ. ΦΩΤΟ: Το Πεδίο Άρεως.

Δευτέρα, 4 Οκτωβρίου 2010

Αστυνομικός κλοιός γύρω από το κέντρο της Αθήνας

Ενίσχυση των δυνάμεων στο κέντρο της Αθήνας αλλά και πέριξ αυτού, όπου παρατηρείται μετακίνηση των αλλοδαπών μετά από τις δράσεις που έχουν αναπτυχθεί τον τελευταίο καιρό από την Αστυνομία, ζήτησε ο αρμόδιος εισαγγελέας κατά τη διάρκεια σύσκεψης στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής για την εγκληματικότητα.

Στη σύσκεψη συζητήθηκε η κατάσταση στην Αθήνα και κυρίως μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, καθώς και η διαχείριση αλλοδαπών οι οποίοι συλλαμβάνονται αλλά στη συνέχεια αφήνονται ελεύθεροι. Επίσης συζητήθηκε η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της δημοτικής Αστυνομίας και των μικτών συνεργείων Αστυνομίας και Δημοτικής Αστυνομίας.

Από πλευράς ΓΑΔΑ αναφέρθηκε ότι θα ενισχυθούν τα περιφερειακά τμήματα σε μία εβδομάδα με νέους αστυνομικούς.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες έχει βελτιωθεί σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των αρχών σημαντικά η κατάσταση στο κέντρο αλλά παρατηρείται αύξηση παραβατικότητας σε περιοχές όπως στα Πετράλωνα, η Καλλιθέα, η Κυψέλη, ο Κολωνός, ο Άγιος Παντελεήμονας και το Περιστέρι.

Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010

Συγκέντρωση και πορεία για το Άλσος Περιστερίου

Η Επιτροπή Κατοίκων Περιστερίου καλεί όλες και όλους, την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου, σε συγκέντρωση στο Άλσος Περιστερίου στις 6:00 μ.μ. για να πορευτούν στους δρόμους του Περιστερίου.

Καλούν την κάθε συλλογικότητα και κάθε έναν Περιστεριώτη/ισσά να έρθει στην συνέλευση της Δευτέρας (4/10) στο Άλσος για να προετοιμάσουν τις δράσεις και τον αγώνα τους ενάντια στην «Χαβούζα» στο Άλσος. Για να φύγουν τα σκουπίδια από το Άλσος!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...