Μηνύματα κοινωνικά και πολιτικά στέλνουν μέσα από τα έργα τους -που
βρίσκονται στις εγκαταλελειμμένες αίθουσες της Διπλαρείου Σχολής- οι 120
καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος στην 3η Μπιενάλε της Αθήνας, με τίτλο
«Μονόδρομος».
Η Μπιενάλε -που θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου- έχει σχεδιαστεί ως το τελευταίο μέρος της τριλογίας που ξεκίνησε με την έκθεση «Destroy Athens 2007» και συνεχίστηκε με την έκθεση «Heaven 2009».
Ο «Μονόδρομος» εμπνέεται από τη ζωή και το έργο του φιλοσόφου Βάλτερ Μπένγιαμιν και από το ομώνυμο βιβλίο του «Μονόδρομος» (1928).
Την έκθεση έχουν επιμεληθεί ο Νικολά Μπουριό και οι Χ&Υ (Ξένια Καλπακτσόγλου και Poka-Yio, συνιδρυτές της Μπιενάλε της Αθήνας).
«Πρόκειται για μια αφήγηση που εκτυλίσσεται σε μια σειρά από ιστορικά κτήρια της Αθήνας και συνιστά έναν φανταστικό διάλογο μεταξύ του Μικρού Πρίγκιπα και του Βάλτερ Μπένγιαμιν. Καθώς ο διανοούμενος αποχωρεί ηττημένος μπροστά στον ζόφο της σημερινής πραγματικότητας, ο Μικρός Πρίγκιπας θέτει συνεχώς ερωτήματα με την αφοπλιστική αθωότητα ενός μικρού παιδιού», εξηγούν οι επιμελητές.
Αυτή η σκόπιμα παράδοξη σύζευξη των δύο φαινομενικά αταίριαστων ηρώων, λειτουργεί ως σημείο εκκίνησης για τη μελέτη και τον σχολιασμό της τρέχουσας κοινωνικοπολιτικής και οικονομικής κατάστασης, μέσω ενός αφηγήματος που θα εξετάσει την ανθρώπινη πλευρά της με τρόπο ευρύ και ποιητικό.
Η Αθήνα και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο ενός κοινωνικού και οικονομικού σεισμού, του οποίου οι δονήσεις γίνονται ισχυρότερες. Μήπως αυτό που με ευκολία έχει καταγραφεί ως «το ελληνικό παράδειγμα» αποτελεί μια σημαντική καμπή στην ιστορία; Οι επιμελητές της 3ης Μπιενάλε της Αθήνας θεωρούν ότι η διερεύνηση της κατάστασης, για την οποία η Ελλάδα αποτελεί κύριο σημείο αναφοράς, μπορεί να γίνει αφορμή για μια πολιτιστική αναζήτηση, με τέτοιο τρόπο ώστε να καταδείξει ότι ίσως δεν είναι πλέον καίριο ούτε και ηθικό, ακόμη να συνεχίζει κανείς απλώς να φτιάχνει εκθέσεις με τον τρόπο που τα τελευταία χρόνια συνηθίζεται.
Χώροι Μπιενάλε
Η 3η Μπιενάλε απευθύνεται και δίνει έμφαση σε ποικίλες δομές (εθνικές, ιστορικές, πολιτικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές κτλ.) και στην «κοινωνιολογία των οργανισμών», η οποία υπογραμμίζεται από την επιλογή των εκθεσιακών χώρων. Τα κτίρια της φετινής έκθεσης είναι οι κύριοι πρωταγωνιστές της. Η Διπλάρειος Σχολή στην Πλατεία Θεάτρου, είναι μια ιστορική Βιοτεχνική Εταιρεία η οποία λειτούργησε κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου μέρους του 20ού αιώνα. Ένα συμβολικό αλλά παραμελημένο κτίριο που βρίσκεται σε μια υποβαθμισμένη περιοχή του κέντρου της Αθήνας, ανοίγει για το κοινό, για πρώτη φορά στην ιστορία του. Η έκθεση συνεχίζεται στους χώρους του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων - στο Πάρκο Ελευθερίας, το Κέντρο Τεχνών και το Μουσείο «Ελευθέριος Βενιζέλος»-, οι οποίοι έχουν σαφείς αναφορές στη μοντέρνα ελληνική ιστορία.
Πληροφορίες: Διπλάρειος Σχολή, πλ. Θεάτρου 3, μετρό Μοναστηράκι/Ομόνοια, Κέντρο Τεχνών, Μουσείο «Ελευθέριος Βενιζέλος», Πάρκο Ελευθερίας, Βασ. Σοφίας, μετρό Μέγαρο Μουσικής. Διάρκεια έκθεσης έως τις 11 Δεκεμβρίου.
Η Μπιενάλε -που θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου- έχει σχεδιαστεί ως το τελευταίο μέρος της τριλογίας που ξεκίνησε με την έκθεση «Destroy Athens 2007» και συνεχίστηκε με την έκθεση «Heaven 2009».
Ο «Μονόδρομος» εμπνέεται από τη ζωή και το έργο του φιλοσόφου Βάλτερ Μπένγιαμιν και από το ομώνυμο βιβλίο του «Μονόδρομος» (1928).
Την έκθεση έχουν επιμεληθεί ο Νικολά Μπουριό και οι Χ&Υ (Ξένια Καλπακτσόγλου και Poka-Yio, συνιδρυτές της Μπιενάλε της Αθήνας).
«Πρόκειται για μια αφήγηση που εκτυλίσσεται σε μια σειρά από ιστορικά κτήρια της Αθήνας και συνιστά έναν φανταστικό διάλογο μεταξύ του Μικρού Πρίγκιπα και του Βάλτερ Μπένγιαμιν. Καθώς ο διανοούμενος αποχωρεί ηττημένος μπροστά στον ζόφο της σημερινής πραγματικότητας, ο Μικρός Πρίγκιπας θέτει συνεχώς ερωτήματα με την αφοπλιστική αθωότητα ενός μικρού παιδιού», εξηγούν οι επιμελητές.
Αυτή η σκόπιμα παράδοξη σύζευξη των δύο φαινομενικά αταίριαστων ηρώων, λειτουργεί ως σημείο εκκίνησης για τη μελέτη και τον σχολιασμό της τρέχουσας κοινωνικοπολιτικής και οικονομικής κατάστασης, μέσω ενός αφηγήματος που θα εξετάσει την ανθρώπινη πλευρά της με τρόπο ευρύ και ποιητικό.
Η Αθήνα και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο ενός κοινωνικού και οικονομικού σεισμού, του οποίου οι δονήσεις γίνονται ισχυρότερες. Μήπως αυτό που με ευκολία έχει καταγραφεί ως «το ελληνικό παράδειγμα» αποτελεί μια σημαντική καμπή στην ιστορία; Οι επιμελητές της 3ης Μπιενάλε της Αθήνας θεωρούν ότι η διερεύνηση της κατάστασης, για την οποία η Ελλάδα αποτελεί κύριο σημείο αναφοράς, μπορεί να γίνει αφορμή για μια πολιτιστική αναζήτηση, με τέτοιο τρόπο ώστε να καταδείξει ότι ίσως δεν είναι πλέον καίριο ούτε και ηθικό, ακόμη να συνεχίζει κανείς απλώς να φτιάχνει εκθέσεις με τον τρόπο που τα τελευταία χρόνια συνηθίζεται.
Χώροι Μπιενάλε
Η 3η Μπιενάλε απευθύνεται και δίνει έμφαση σε ποικίλες δομές (εθνικές, ιστορικές, πολιτικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές κτλ.) και στην «κοινωνιολογία των οργανισμών», η οποία υπογραμμίζεται από την επιλογή των εκθεσιακών χώρων. Τα κτίρια της φετινής έκθεσης είναι οι κύριοι πρωταγωνιστές της. Η Διπλάρειος Σχολή στην Πλατεία Θεάτρου, είναι μια ιστορική Βιοτεχνική Εταιρεία η οποία λειτούργησε κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου μέρους του 20ού αιώνα. Ένα συμβολικό αλλά παραμελημένο κτίριο που βρίσκεται σε μια υποβαθμισμένη περιοχή του κέντρου της Αθήνας, ανοίγει για το κοινό, για πρώτη φορά στην ιστορία του. Η έκθεση συνεχίζεται στους χώρους του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων - στο Πάρκο Ελευθερίας, το Κέντρο Τεχνών και το Μουσείο «Ελευθέριος Βενιζέλος»-, οι οποίοι έχουν σαφείς αναφορές στη μοντέρνα ελληνική ιστορία.
Πληροφορίες: Διπλάρειος Σχολή, πλ. Θεάτρου 3, μετρό Μοναστηράκι/Ομόνοια, Κέντρο Τεχνών, Μουσείο «Ελευθέριος Βενιζέλος», Πάρκο Ελευθερίας, Βασ. Σοφίας, μετρό Μέγαρο Μουσικής. Διάρκεια έκθεσης έως τις 11 Δεκεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου