Το σύνολο των δράσεων που γίνονται στον δήμο Αθηναίων για την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας παρουσίασε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, ο οποίος τίμησε όλους, όσους έχουν ως σήμερα συνεισφέρει στην προσπάθεια αυτή.
Η προσπάθεια, όπως έγραψε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, βασίζεται σε ιδέες και προτάσεις ομάδων πολιτών και καταστηματαρχών, οι οποίες υλοποιούνται από τον δήμο Αθηναίων και εθελοντές, με κύριους υλικούς συμπαραστάτες ιδρύματα, φορείς και επιχειρήσεις της πόλης.
Κινητήριο μοχλό στην εκστρατεία αυτή, που έχει μετατραπεί σε πεδίο δράσης και έκφρασης της δημιουργικότητας του νέου καλλιτεχνικού δυναμικού της πόλης, αποτελεί το Δίκτυο του δήμου Αθηναίων για τις Ομάδες Πολιτών «συν Αθηνά», με συντονιστή τον δικηγόρο Στέλιο Βούλγαρη. Αρωγός στην προσπάθεια είναι η Διεύθυνση Καθαριότητας και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανδρέας Βαρέλας.
Οι δράσεις περιλαμβάνουν καθαρισμούς, αφαίρεση μουτζούρας και εφαρμογές προστατευτικών υλικών στους τοίχους των οδών Αθηνάς, Σταδίου, Πανεπιστημίου και Ερμού.
Ήδη η οδός Αθηνάς έχει σχεδόν τελειώσει, ενώ άμεσα ξεκινά η αποκατάσταση με βάψιμο των όψεων στα κτίρια της οδού Ερμού, στο νεοκλασικό που βρίσκεται στον πεζόδρομο στη γωνία Πανεπιστημίου και Κοραή, στο κτίριο του Τυπογραφείου στην οδό Σταδίου.
Δευτέρα βράδυ ξεκινά το βάψιμο των όψεων των κτιρίων της οδού Πανεπιστημίου που δεν έχουν αποκατασταθεί, ενώ στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η εικαστική παρέμβαση στον διπλό τοίχο στον παλιό Καντράντζο στην οδό Σταδίου κοντά στην Ομόνοια και στη στοά των υπουργείων Εργασίας και Εσωτερικών.
Την εικαστική παρέμβαση στη στοά της πλατείας Κλαυθμώνος θα υλοποιήσει η Διεθνής Αμνηστία, ενώ η εικαστική παρέμβαση στην οδό Σταδίου θα είναι έργο του Μανώλη Αναστασάκου. Ο Μανώλης Αναστασάκος είναι ο καλλιτέχνης που μαζί με τους αδελφούς Κρέτση δημιούργησαν στην οδό Πειραιώς το έργο «praying for us», με τα ανεστραμμένα χέρια σε στάση προσευχής, εμπνευσμένα από τον Άλμπερτ Ντύρερ.
Στις δράσεις περιλαμβάνεται επίσης η απελευθέρωση δημόσιου χώρου κυρίως με την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων περιπτέρων αλλά και ανενεργών καφάο της ΔΕΗ.
Ήδη, ύστερα από μακρές γραφειοκρατικές διαδικασίες έχουν αφαιρεθεί 85 εγκαταλελειμμένα περίπτερα. Η αποκατάσταση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και ο φωτισμός σε καίρια, ιστορικά κτίρια όπως η Βαρβάκειος Αγορά έχει γίνει με χορηγία από ιδιώτες.
Όπως με χορηγία από ιδιώτες έχει γίνει και η προμήθεια των ειδικών καθαριστικών και των ειδικών πιεστικών που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό των τοίχων.
Η ιδέα ήταν των ίδιων των επιχειρηματιών του Ιστορικού Κέντρου, οι οποίοι αγόρασαν τα υλικά για τον καθαρισμό 100, μέχρι στιγμής, κτιρίων. Η επίστρωση με ειδικά υλικά στη συνέχεια καθιστά εύκολη την αφαίρεση νέων μουτζούρων, αν και όπως είπε ο συντονιστής Στέλιος Βούλγαρης «στα 10 κτίρια που καθαρίζουμε μόνο ένα λερώνεται ξανά».
Ιδέα των Ομάδων που συμμετέχουν στην «ομπρέλα» του «συν Αθηνά» είναι οι καλλιτεχνικές και εικαστικές παρεμβάσεις στα ρολά κλειστών καταστημάτων.
Δεκατρείς νέοι καλλιτέχνες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του «συν Αθήνα» να φωτογραφίσουν την πόλη όπως οι ίδιοι ήθελαν. Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Καμίλο Νόλλα αποτύπωσαν φωτογραφικά τη δική τους ματιά για την πόλη και στη συνέχεια οι φωτογραφίες τους εντυπώθηκαν σε ειδικές μεμβράνες, που με ειδική προστατευτική διαδικασία επικολλήθηκαν στα ρολά των καταστημάτων.
Όπως σημείωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, για τις αισθητικές παρεμβάσεις, είναι «η πρώτη φορά που ο δήμος Αθηναίων έδωσε θεσμικό ρόλο και δυνατότητα ενεργούς συμμετοχής στις δημιουργικές δυνάμεις της πόλης. Πρώτη φορά η συνήθης επιφυλακτικότητα έδωσε τη θέση της σε πνεύμα συνεργασίας και ενθουσιασμού για το καλό της πόλης».
Στην κατάμεστη με νέους ανθρώπους αίθουσα του δημαρχιακού μεγάρου σημείωσε ότι στόχος είναι «να βρίσκουμε και να δίνουμε ελεύθερους χώρους στους καλλιτέχνες».
Παρόλα αυτά, σημείωσε, η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας αποτέλεσε σοβαρό πλήγμα για το Ιστορικό Κέντρο, αφού το παράνομο πάρκινγκ στους πεζοδρόμους έχει πάρει ενδημική μορφή. Γι αυτό έχει ζητηθεί η συνεργασία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου